Grand OFF za darmo w Kinokawiarni KIKA

Kinga Preis w "Mazurku", reż. Julia Kolberger
Kinga Preis w „Mazurku”, reż. Julia Kolberger

KIKA zaprasza 11 i 12 marca na pokazy filmów nagrodzonych na 8. Festiwalu Najlepszych Niezależnych Filmów Świata Grand OFF.grand off 8

Festiwal Grand OFF – Najlepsze Niezależne Filmy Świata to inicjatywa promująca kino niezależne. To również jedno z najważniejszych wydarzeń na kulturalnej mapie kina niezależnego na całym świecie. Misją Grand OFFu jest zaprezentowanie i wyróżnienie najlepszych niezależnych filmów nadsyłanych z różnych zakątków świata, a także nagrodzenie ich twórców. Realizacja celu odbywa się na drodze  nominowania zgłoszonych produkcji. Laureaci wyłonieni są przez członków Kapituły Grand OFF – reprezentantów środowisk filmowych z 30 krajów świata.

Pokazy nagrodzonych filmów odbędą się w Kinokawiarni KIKA (Ignacego Krasickiego 18) w sali Cafe.

Wstęp wolny! Poniżej program.

11 marca / środa – 19:00

NAJLEPSZY AKTOR | Redouane Behache
7ÈME CIEL | 7th Heaven, reż. Guillaume Foirest, Francja, 39’
Sofiane mieszka w bloku na obrzeżach Paryża. Jest brutalny – wzorem przyjaciół z gangu. Jednak podobają mu suę mężczyźni. Dzięki tej sprzeczności, ucieleśnia zagubienie dzisiejszej bezrobotnej młodzieży, która straciła moralny kompas i żyje w wycofaniu.


NAJLEPSZA REŻYSERIA | Arek Biedrzycki
CZĘSTOTLIWOŚC DRGAŃ |Beat Frequency, reż. Arek Biedrzycki, Polska, 31’
Natalia wraca do kraju po siedmiu latach emigracji. W Polsce zostawiła swoją córeczkę Helę i matkę Zofię. Jest gotowa wcielić się w rolę prawdziwej matki. Nie zdaje sobie jednak sprawy, że jest już za późno, by przedrzeć się do świata dziewczynki, świata z którego przed laty uciekła; świata rządzonego niegdyś twardą ręką ojca.

NAJLEPSZA FABUŁA
THE MASS OF MEN | The Mass Of Men, reż. Gabriel Gauchet, Wlk. Brytania, 17’
Richard, bezrobotny 55-latek, przybywa spóźniony 3 minuty na spotkanie w urzędzie pracy. Pracowniczka, stosując się do ograniczeń systemu, w którym pracuje, jest zmuszona ukarać go za opieszałość. Aby uniknąć pogrążenia w nędzy, Richard podejmuje rozpaczliwe środki.

NAJLEPSZY SCENARIUSZ | Erez Tadmor & Guy Nattiv
ELOEIM YAKAR | Dear God, reż. Erez Tadmor, Guy Nattiv, Izrael, 13’
Film przedstawia romantyczną Jerozolimę widzianą oczami Aarona, prostego człowieka, który strzeże Ściany Płaczu. Pewnego dnia piękna, tajemnicza kobieta zostawia notkę pomiędzy świętymi kamieniami, a Aaron postanawia spełnić jej najgłębsze pragnienie, ucząc się jednocześnie, że miłość to przede wszystkim komunikacja.

NAJLEPSZA ANIMACJA |ex aequo Daniel Zagórski i Mauro Carraro
BAJKA O JASIU I MAŁGOSI | Bajka o Jasiu i Małgosi, reż. Daniel Zagórski, Polska 18’
Film animowany o obozie koncentracyjnym dla dzieci polskich „Jugendverwahrlager” (1942-45), ukrytym w środku łódzkiego getta.

HASTA SANTIAGO | To Santiago, reż. Mauro Carraro, Szwajcaria, 13’
Podróż Mapo Drogą Świętego Jakuba. Na tej legendarnej trasie będzie przemierzać miasta i spotykać innych piechurów, którzy nie zawsze mają ze sobą plecak …

12 marca / czwartek – 19:00

NAJLEPSZA AKTORKA | Kinga Preis
MAZUREK | Mazurek , reż. Julia Kolberger, Polska 31’
To nie będą udane święta… Do Urszuli i Marka na wielkanocne śniadanie przyjeżdżają Stefan i Ewelina. Od razu do głosu dochodzą utajone pretensje i żale ze wspólnej przeszłości. Sprawy komplikują się na poważnie, gdy pojawia się Ada, córka Urszuli. Przyleciała z Anglii ze swoim nowym narzeczonym, który znacznie odbiega od wyobrażeń matki… Śniadanie zmienia się w kolację, a Urszula przeżywa najgorszy dzień w swoim życiu.

NAJLEPSZE ZDJĘCIA | Benjamin Chartier
GARÇONNE | Flapper, reż. Nicolas Sarkissian, Francja, 29’
Lata 20. gdzieś na francuskiej wsi. Lato. Lisa (17) unika burżuazyjnej nudy rodzinnej. Głęboko na dnie jeziora ujawnia się.

NAJLEPSZY DOKUMENT | Raul De la Fuente
MINERITA | Minerita, reż. Raul De la Fuente, Hiszpania, 27’
Minerita to historia trzech kobiet – Lucíi (40), Ivone (16) i Abigail (17) – które pracują jako straż nocna kopalni lub jej wewnątrz, walcząc o przetrwanie w nieludzkim piekle. Ich jedyną bronią jest ich odwaga … i dynamit.

NAJLEPRZE KOSTIUMY I SCENOGRAFIA | ex aequo Miriam Lien & Pierre Jean Larroque
MY LIGHT IN DARKNESS | My Light In Darkness – Miram Lien
reż. Henrik Martin Dahlsbakken, Norwegia, 14’
Nagłe spotkanie samotnego włóczęgi i młodej dziewczyny prowadzi do niespodziewanej przyjaźni.

PORTRAITS DE MAÎTRESSES | Portraits Of Mistresses – Pierre-Jean Larroque
reż. Rocco Labbé, Francja 14’
W tętniącym życiem, uroczym i ekstrawaganckim Paryżu końca XIX wieku, czterech dżentelmenów pije i pali. Każdy z nich wspomina – w sposób wzruszający, komiczny lub tragiczny – historię kobiety, którą kochał. Poprzez te piękne portrety kochanek, każdy przyznaje się do swojej głębokiej porażki.

NAJLEPSZY MONTAŻ |Steven Ansell
THE MOURNING HOUR | The Mourning Hour, reż. Susan Cohen, USA, 16’
Lata 50., Stany Zjednoczone. Virginia Bakely wyrusza w emocjonalną i psychologiczną podróż przebudzenia na wieść o śmierci męża.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s