9. PKO OFF CAMERA – pierwsze informacje!

PKO OFF CAMERA odkrywa karty. W tym roku pojawi się nowa sekcja specjalna, gdzie – jak czytam w zapowiedzi – możemy oczekiwać horrorów nietypowych, przekraczających konwencje gatunku. Jestem strasznie ciekaw. 

Rozgrywające się w XVII-wiecznej Nowej Anglii „The Witch” przywodzi na myśl kultowe „Lśnienie” Kubricka, tyle że przeniesione w historyczne realia wyznaczane przez ślepą wiarę i procesy czarownic. Purytańska rodzina musi zmagać się z atakiem mocy nadprzyrodzonych. Społeczna izolacja i religijna paranoja rzuciły na kolana publiczność Festiwalu Sundance i dały jego twórcy nagrodę za najlepszą reżyserię. Teraz debiut Roberta Eggersa zobaczymy również w Polsce.

the-witch-image-6

Każdy zna opowieści o zabójcy, który czyha na swe ofiary w ich własnych domach, albo o szaleńcu z siekierą ukrytą na tylnym siedzeniu samochodu. Skąd się wzięły? Nie wiadomo. Żyją własnym życiem i co jakiś czas dopominają się o naszą uwagę. Bohaterowie kultowych już „Ulic strachu”, które zobaczymy w ramach sekcji, zaczynają się im bacznie przyglądać, stopniowo zbliżając się do tragicznego finału.

Carol Morley zabiera widzów do żeńskiej szkoły. Jej „Upadające” przywodzi na myśl „Piknik pod wiszącą skałą”. Reżyserka serwuje horror psychologiczny z burzą hormonów w tle. Historia rozgrywa się w roku 1969 – bunt w społeczności szkolnej zdaje się być echem ducha epoki. W roli głównej znana z „Gry o Tron” Maisie Williams.

final-girls.jpgW programie 9.PKO OFF CAMERA znalazło się również coś dla widzów wspominających lata 80-te i kinowe slashery. „Dziewczyny śmierci” to hołd oddany klasykom złożony przez Todda Strauss-Schulsona i scenariopisarski tandem – M.A. Fortina i Joshuę Johna Millera. W obsadzie znaleźli się: Nina Dobrev, znana z roli Eleny w serialu „Pamiętniki wampirów”, Taissa Farmiga („American Horror Story”) i Alexander Richard Ludwig, którego publiczność kojarzy z roli Cato w ekranizacji bestsellerowej powieści Suzanne Collins „Igrzyska śmierci”.

Sekcja „Strach się bać” zapowiada się z jednej strony jako przegląd najbardziej odważnych formalnie i treściowo horrorów z ostatnich kilku lat, z drugiej – synteza nowych trendów panujących w obrębie gatunku i przyjrzenie się im z szerszej perspektywy kulturowej.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s