Indie w Arsie

W Arsie w tym tygodniu orientalnie – codzienne o 21:00 można zatopić się w kinie Indii. 

To świetna okazja, by sprawdzić co ma do zaoferowania kinomatografia kraju, który nieczęsto spotykamy na naszych kinowych ekranach. W planie największe hinduskie produkcje ostatnich lat, komedie, filmy akcji i thrillery.

Każdą projekcję poprzedzi wykład dr Tatiany Szurlej, indolożki i filmoznawczyni, która opowie o kraju pachnącym curry.

ars_tki_fb
9.05 – Nieustraszona
10.05 – Ki&Ka
11.05 – English Vinglish
12.05 – My Big Fat Bride
13.05 – Fan
14.05 – Bajirao Mastani
15.05 – Piku

Wszystkie filmy rozpoczynają się o 21:00. Opisy poniżej.
Ceny biletów: 
14 zł ulgowy, 18 zł normalny, 70 zł karnet na całe wydarzenie (do kupienia w tylko kasie kina)


NIEUSTRASZONA

Shivani Shivaji Roy, starsza inspektor wydziału kryminalnego policji w Bombaju, wypowiada walkę szefowi kryminalnego syndykatu handlującego dziećmi. Punktem zapalnym staje się porwanie i wywiezienie z miasta nastoletniej Pyari. Pyari jest dla Shivani niczym córka, dlatego w swej szaleńczej pogoni za dziewczyną i jej porywaczami, inspektor nie waha się zapuścić się w okrutny świat handlu ludźmi, wyzysku, narkotyków i ogromnych pieniędzy. Rozpoczyna śledztwo, które na zawsze zmieni jej życie. Niczego nieświadoma uruchamia niebezpieczną grę pomiędzy reprezentowaną przez nią władzą a młodym i bezwzględnym szefem mafii. To wojna o honor, która dla Shivni jest sprawą osobistą. Zobacz Rani Mukerji w najlepszej roli życia w mrocznym i brutalnym filmiePradeepa Sarkara, którym reżyser zrywa ze swoim dotychczasowym stylem i zaczyna zupełnie nowa kinową przygodę.
[2014], 113 min., reż. Pradeep Sarkar

102251_s1

KI&KA

Kabir (Arjun Kapoor), absolwent studiów biznesowych i syn odnoszącego sukcesy dewelopera, nie jest przeciętnym 27-latkiem. Nie ma wielkich ambicji, nie jest zainteresowany robieniem kariery zawodowej, a jego wzorem do naśladowania jest jego matka, gospodyni domowa. Trzydziestoletnia Kia (Kareena Kapoor) jest ambitna i przebojowa. W przeciwieństwie do większości kobiet w jej wieku, za życiowy priorytet uznaje karierę zawodową, a jej największym marzeniem jest posada dyrektora firmy, w której pracuje. Życiowe ścieżki Kabira i Kii przecinają się na pokładzie samolotu do Delhi, dając początek dość niezwykłej przyjaźni. Wraz z upływem czasu Kabir uświadamia sobie, że doskonale się uzupełniają.  Postanawia oświadczyć się Kii. On dbałby o dom, a Kia mogłaby skupić się całkowicie na karierze. Kia zaczyna rozumieć, że byłoby to doskonałe rozwiązanie i postanawia wyjść za mąż za Kabira. Czy związek tych dwóch różnych żywiołów przetrwa? A może nigdy nie byli sobie przeznaczeni?
[2016], 135 min., reż. R. Balki

474715-ki-and-ka-new

ENGLISH VINGLISH

Shashi jest oddaną matką, doskonałą gospodynią, utalentowaną kucharką, oraz kochającą żoną, wiecznie zajętego zawodową pracą męża. Kobieta prowadzi małą firmę cateringową. ewnego dnia Shashi zostaje poproszona o pomoc przez swoją siostrę, mieszkającą na stałe w Nowym Jorku. To właśnie tam ma się odbyć wesele siostrzenicy, które bez pomocy Shashi na pewno się nie uda. Kobieta mówiąca jedynie hindi zmuszona jest stawić czoła wielu wyzwaniom. Językowa bariera jest dla niej nie tylko udręką, ale także źródłem wielu nieporozumień i upokorzeń. Shashi zaczyna rozumieć, że nieznajomość zachodniego języka potwornie ją ogranicza, zmusza do wielu wyrzeczeń, postanawia więc pokonać swoje słabości i podjąć naukę trudnego dla niej języka obcego. Wymyka się więc z domu krewnych, żeby uczęszczać na kurs dla obcokrajowców. Na zajęciach spotyka wiele ciekawych osób, a jej życie dzięki tak prostej decyzji  zmienia się diametralnie.
[2012], 129 min., reż. Gauri Shinde

english_vinglish

MY BIG FAT BRIDE

Lata 90-te. Kasety powoli odchodzą do lamusa, niedługo świat oszaleje na punkcie płyt CD, a zwyczajne, aranżowane małżeństwo już za chwilę okaże się totalnym nieporozumieniem. On jest nieśmiałym melomanem prowadzącym sklep muzyczny  w Haridwarze. Ona na swoim własnym ślubie tańczyła w rytm najnowszych przebojów. On ma koszmary, że odda czystą kartkę na swoim egzaminie z angielskiego. Ona ma zamiar zostać nauczycielką. Jednak teraz są już małżeństwem i  mają spędzić ze sobą resztę życia, a największym wyzwaniem dla nich jest utrzymanie równowagi kiedy jadą razem na skuterze.
[2015], 113 min., reż. Sharat Kataria

My-Big-Fat-Indian-Bride

FAN

„FAN” to opowieść o Gauravie (Shah Rukh Khan), dwudziestioparoletnim fanie, którego świat kręci się wokół gwiazdora filmowego Aryana Khanny (Shah Rukh Khan), zwanego przez Gaurava Bożyszczem. Pochodzący z przedmieść Delhi Gaurav wyrusza w podróż do Mumbaju, miasta marzeń, by złożyć życzenia urodzinowe swemu idolowi. W końcu jest nie tylko największym FANEM Aryana – jest także do niego niesamowicie podobny, zatem osobista audiencja u idola nie powinna być problemem. Niestety skrupulatnie opracowane plany Gaurava nie spełniają się, a jego miłość i uwielbienie dla idola przeradzają się powoli w niebezpieczną obsesję.
[2015], 142 min., reż. Maneesh Sharma

fan-1000x600

BAJIRAO MASTANI

Początek XVII wieku. Główny bohater Peshwa Bajirao (Baji Rao I) jest premierem czwartego cesarza Marathów – Chhattrapati Shahu. Jego zadaniem było rozwijanie imperium Marathów (które trwało 1674-1818). Baji Rao jest znany jako najbardziej wpływowy premier. „Bajiro Mastani” to romans pomiędzy Peshwa BajiRao I  i jego drugiej żony, Mastani. Wojny okazały się jednak niczym przy trudach jakie Peshwa przechodzi, aby okazywano szacunek jego ukochanej Mastani (Deepika Padukone), która nie jest lubiana przez jego pierwszą żonę Kashibai (Priyanka Chopra) oraz pozostałych członków rodziny. Prawdziwy dramat rozpoczyna się, gdy matka Bajirao (Tanvi Azmi) zaczyna spiskować przeciwko Mastani.
[2015], 158 min., reż. Sanjay Leela Bhansali

bajirao-ranveer-deepika-BHG1

PIKU

Piku (Deepika Padukone) jest mieszkającą w Delhi panią architekt, która prowadzi własne biuro, zajmuje się domem i opiekuje swoim siedemdziesięcioletnim ojcem Bhashkorem Banerji (Amitabh Bachchan). Bhashkor przez większość czasu jest zaabsorbowany problemami związanymi z podeszłym wiekiem. Chciałby, żeby Piku poświęcała mu uwagę przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Pozostawia jej przez to niewiele czasu na zajmowanie się czymkolwiek innym. W tej sytuacji miłość, albo przynajmniej zajęcie się własnym życiem, wydaje się dla Piku niemożliwe. Ojciec i córka są ze sobą mocno związani, ale oboje mają silne charaktery. Są uparci i nie zamierzają łatwo poddawać się, kiedy mają do czynienia z dziwactwami drugiego z nich. A dziwactwa te bywają niebywałe!
[2015], 123 min., reż. Shoojit Sircar

piku

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s